/ Travel Tips

Londra - un oraș ce îți taie respirația

E greu să găsești pe cineva care să spună că nu îi place Londra și e și mai greu să găsești pe cineva care să nu știe câteva lucruri despre acest oraș minunat. Unul dintre cele mai vechi orașe europene, Londra se poate lăuda cu un multiculturalism aparte. Astfel, din cei 8 milioane locuitori, o treime sunt născuți în afara granițelor Regatului Unit. Mergând pe străzile Londrei, este foarte probabil să întâlnești reprezentanți ai celor aproape 300 naționalități ce trăiesc aici.

Londra oferă celor ce o vizitează o mare varietate de activități. De la monumente arhitecturale, istorice și culturale excepționale, la shopping, fotbal, restaurante și pub-uri, este clar că aici nu te poți plictisi. În ceea ce privește transportul prin oraș, tuturor ne vin în minte celebrele taxi-uri negre și, bineînțeles, autobuzele roșii etajate, ce asigură  transportul comun în Londra de 60 ani.

Inima Londrei este, fără îndoială, Trafalgar Square. O imagine emblematică a orașului, piața este locul în care se au loc diferite festivități ale țării, demonstrații politice, marșuri sau celebrarea Anului Nou. În mijlocul său este amplasată columna lui Nelson, amiralul ce l-a învins pe Napoleon în bătălia de la Trafalgar. Columna este înconjurată de patru statui de bronz în formă de lei, ce o păzesc.

Iar dacă te-ai plictisit de explorat orașul, nu trebuie să ratezi o ședință de shopping. Cea mai cunoscută și cea mai aglomerată arteră pentru cumpărături este Oxford Street, o stradă de 2 km lungime și care restrânge cele mai cunoscute branduri ale Europei. Așa că nu este exclus să îți ia o zi întreagă să ajungi la celălalt capăt al străzii. Un alt paradis al pasionaților de cumpărături din Londra este Harrods.

Harrods este un complex comercial uriaș, dispus pe șapte nivele și cu o suprafață de aproape 20 000 mp. Supermarketul de lux este deschis încă din 1834 și deține, pe lângă magazinele de tip designer, 26 restaurante, dar și baruri, cofetării, gelaterii sau pizzerii. Astfel, cel mai mare centru comercial european are ca motto “Omnia Omnibus Ubique” sau “All Things for All People, Everywhere”. Din 1989, magazinul a adoptat chiar și un dress code și, de-a lungul timpului, a refuzat intrarea câtorva clienți considerați a fi îmbrăcați nepotrivit!